Poniżej prezentuję odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania :
Ile koni jesteście w stanie bezpiecznie wyciągnąć z mojego samochodu ?
-
odp: sprawdź tutaj , a jeśli nie znajdziesz odpowiedzi napisz nam zapytanie TU lub przez messenger lub zadzwoń 607 939 500 podając markę , model, pojemność, rocznik , rodzaj paliwa , oraz czy napęd jest na jedną czy na 2 osie .
-
Sprawdź też czy nie znajdziesz wykresu dla samochodu podobnego do Twojego tu : https://chiptuningpro.pl/realizacje/
- Czy trzeba również robić tuning skrzyni automatycznej ?
Nie trzeba , ale jeśli dysponuje się wolną gotówką to warto zrobić .
- Czy macie hamownię ?
TAK – zarówno dla samochodów z napędem na jedną oś jak i 4×4. Hamownia OBCIĄZENIOWA w full opcji z synchronizacją osi.
- Co to hamownia obciążeniowa i czym się różni od inercyjnej ?
odp. Hamownia inercyjna jest to najprostsza forma hamowni . to są tylko same rolki które bardzo słabo obciążają silnik. nadaje się to do samochodów z malutkimi silnikami do 2 litrów pojemność i max. stu kilkudziesięciu koni mech.
Hamownia obciążeniowa to już nie tylko rolki , ale też potężne hamulce przy nich zamontowane. na takiej hamowni symulowane są warunki tak ciężkie jak drogowe.na każdą oś jesteśmy w stanie dać do 2500 Nm obciążenia ! Żeby dobrze stuningować samochód o dużej poj. silnika trzeba użyć wyłącznie hamowni obciążeniowej.
- Ile to kosztuje i czy można płacić kartą?
napisz do nas TU lub przez messenger lub zadzwoń podając markę , model, pojemność, rocznik , rodzaj paliwa , oraz czy napęd jest na jedną czy na 2 osie.
Płatność wyłącznie gotówką lub przelewem . Nie da się płacić kartą.
- 6. Jakie macie terminy ?
- Co z żywotnością silnika po chiptuningu ?
- Czy stracę gwarancję po chiptuningu ? Czy serwis jest w stanie wykryć modyfikacje
Podnosząc moc należy się liczyć z ryzykiem utraty gwarancji.
Tak- Serwis jest w stanie wykryć modyfikację .
- Czy jak oddam auto na serwis to mogą skasować chiptuning w moim aucie robiąc np. aktualizację ?
Tak – więc żeby się przed tym uchronić proszę poinformować serwis , ze auto jest po modyfikacji i żeby nie aktualizować oprogramowania sterownika silnika
- Jak zmieni się spalanie po chiptuningu ?
Przy zachowaniu podobnego stylu jazdy spalanie nie podniesie się a z reguły lekko spada. Spadek spalania jest częściej obserwowany w Dieslu.
Ważne – nie gwarantujemy nigdy zmniejszenia zużycia paliwa bo ani nie będziemy mogli reklamacji z tego tytułu przyjąć bo jest to bardzo trudne do zweryfikowania , ani nie znamy stylu jazdy użytkownika.
Spadek spalania To ewentualny efekt uboczny chiptuningu .
- Czy odczuję przyrost mocy rzędu 20-30 koni mechanicznych ?
Zdecydowanie tak – pamiętajmy że moc podawana jest na silniku. Moc na kołach jest dużo niższa ponieważ pomiędzy tym co generuje silnik a co trafia na koła elementy mechaniczne stwiają opór i występują tzw. straty . Podnosząc moc chiptuningiem jednocześnie nie podnosimy strat , przez co na koła trafia cały przyrost mocy.
- Co dostaję w cenie chiptuningu ?
W cenie hamownia – pomiar mocy przed tuningiem, kwalifikacja pod kątem przydatności do tuningu , odczyt oprogramowania ,często bez otwierania sterownika , indywidualny program pisany pod Twój pojazd, pomiary obciążeniowe po tuningu . Z reguły usuwamy też limiter prędkości. Wykres przed i po chiptuningu . Gwarancja na naszą usługę .
- Czy posiadanie gazu nie koliduje w żaden sposób z możliwością zrobienia chip tuningu?
Nie koliduje ponieważ stroimy auta wyłącznie na benzynie .Gaz powinien się “słuchać” nastawów dla benzyny i powinien działać automatycznie. My jednak zalecamy weryfikację w firmie zajmującej się serwisem instalacji LPG
- Po wykonaniu tuningu czy muszę na coś uważać, częściej wymieniać?
Diesel / benzyna – proponujemy czy to na serii czy po modyfikacji zmieniać olej co 10 tys Km – klasa zgodnie z zaleceniami producenta
Benzyna – świece co 25-30 ty km .
Niezależnie od tego czy samochód jest seryjny czy modyfikowany proponujemy unikać długotrwałej jazdy z maksymalnymi obciążeniami ( czyli np autostrada i jazda z max możliwą prędkością z pedałem gazu wciśniętym do podłogi )
- Czy trzeba przygotować samochód do chiptuningu ?
Nie trzeba. Wystarczy mieć sprawne ,regularnie serwisowane auto. Zmiany są na tyle małe ,że są bezpieczne i mieszczą się w granicach tolerancji dla fabrycznych podzespołów .
Jeśli masz jednak starszy samochód benzynowy z dużym przebiegiem to warto zadbać o rzeczy opisane tutaj :
Pakiet startowy – czyli jak przygotować benzynowy silnik z turbo do chip tuningu
- Czy zajmujecie się Państwo modyfikacją wydechów i intercoolerów ? Nie – natomiast niedaleko od nas zajmuje się tym firma http://zamiargarage.pl/ ,która się specjalizuje się w tym .
- Marcel Zamiar – 512 780 714
- zamiargarage@gmail.com
- ul. Potrzask 94a
30-898 Kraków
- Ile to trwa i czy jest poczekalnia ?
odp. podstawowy chiptuning trwa ok 2-4 godzin . Pamiętajmy ,że czas ten może się wydłużyć jeśli będzie kolejka lub wystąpią nieprzewidziane okoliczności.
Podczas oczekiwania zaprosimy Państwa na kawę do https://esencjakrakow.pl/